هنر متقاعد سازی
مهارت متقاعد سازی در یک نگاه
اسفند 16, 1398
کاربرد روانشناختی DISK
کاربرد شخصیت شناسی دیسک
اسفند 16, 1398

مطالبی که در این مقاله آموزش خواهید دید

در مقاله فصاحت و متقاعد سازی اصول مرتبط با آن را آموزش خواهید دید

نحوه استفاده از فصاحت و بلاغت را آموزش خواهید دید.

نحوه استفاده و اهمیت زبان بدن (بخش ویژه)

تکنیک تلفظ صحیح کلمات (بخش ویژه)

تکنیک های سکوت و آرامش(بخش ویژه)

و….

 

تحقیقات نشان می دهد کسانی که فصیح تر صحبت می کنند در دیدگاه مخاطب معتبر تر و متقاعد کننده تر هستند (فصاحت و متقاعد سازی)

اولین نکته ای که هر کس قبل از ورود به آموزش سخنرانی باید به آن توجه کند، مسئله وجود و نهان خانه دل سخنران است.

به هرکس که فنون سخنرانی را بیاموزد، نمی‎توان سخنران گفت و هر فرد که اصول و تکنیک‎های این فن را بیاموزد به سخنرانی بی‎مانند تبدیل نمی‎شود.

یک سخنران واقعی آنچه قرار است برای مخاطب بازگو کند می بایست به آن ایمان و باوری کامل داشته باشد و آنچه می‎خواهد دیگران را بر آن برانگیزد، خود بر آن برانگیخته باشد

نکته اول آنکه باید معنی فصاحت را بدانیم : شیوایی کلام

نکته دوم : معنی بلاغت : رسایی کلام

اگر کسی بخواهد هنر متقاعد سازی را یاد بگیرد از همین شیوایی و رسائی کلام می تواند شروع کند

بلاغت، ابزاری برای اقناع و ترغیب، بدون فصاحت که اصلا جایگاهی در ذهن مخاطب نداریم

نکته سوم: چگونه به فصاحت و بلاغت برسیم ! ( فصاحت و متقاعد سازی)

برای رسیدن به بلاغت راهکار ساده آن این است

      در این معنی سخن باید که جز سعدی نیاراید

      که هرچ از جان برون آید نشیند لاجرم بر دل

جناب سعدی

و یا سندی محکم تر نسبت به اهمیت سخنوری در حالی که به سخن خود ایمان داشته باشیم
                  « اَلکَلِمَهُ اِذا خَرَجَت مِنَ القَلبِ وَقَعَت فِی القَلبِ، وَ اِذا خَرَجَت مِنَ اللِّسانِ لَم تَجاوَزِ الآذانَ»[۱]
                   سخن وقتی از دل و قلب آدمی بیرون آید، بر دل مخاطب می‌نشیند، و چون از زبان بیرون آید، از گوشها فراتر نرود.

امام علی(ع)


بنابراین افرادی که به سخنان خود باوری ندارند یا شور و اشتیاقی درباره‎ی موضوع سخنرانی ندارند، نمی‎توانند سخنرانی فصیح و بلیغ باشند
 

چگونه فصیح صحبت کنیم؟

 

برای ادامه علم افزایی خود مشترک ویژه شوید

اگر فکر می کنید مطالب این وبسایت برای شما اثر بخش بوده می توانید هم اکنون عضو ویژه وبسایت شوید

دیگر مطالب وبسایت

حامد پناهنده
حامد پناهنده
حامد پناهنده هستم، علاقه مند به هنر و رسانه.

این مطلب 1 دیدگاه دارد

  1. […] نقش گوینده در متقاعدسازی یا (Ethos)، تأثیرگذاری احساسی پیام بر روی مخاطب یا (Pathos)، نقش منطق و استدلال در متقاعدسازی (Logos) […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *