سخنرانی متقاعدکننده ارسطو
سخنرانی متقاعدکننده ارسطو
اسفند 18, 1398
نجواهای درونی شخصیت های دیسک
نجواهای درونی تیپ های شخصیتی DISK
اسفند 18, 1398

تکنیک متقاعد سازی مستقیم و غیر مستقیم

مطالبی که در این مقاله آموزش خواهید دید

در مقاله با پِتی و کاچیوپو دو فرد تاثیر گذار این این مهارت آشنا خواهید شد

آموزش مسیر های اصلی و جانبی (مستقیم و غیر مستقیم) در این مقاله.(بخش ویژه)

و….

به نقلی تقریبا بعد از حدود هزار و چند سال که بحث متقاعد کردن دیگران بر اساس الگوی ارسطو مطرح می‌شد، آقایان پِتی و کاچیوپو (Petty & Cacioppo) تلاش کردند تحلیل های جدید متقاعدسازی را تعریف کنند.

این دو از صاحبان مهارت عصب‌شناسی و روانشناسی اجتماعی  بودند و توانستند مهارت متقاعد سازی را پس از ارسطو بشکل قوی تر تحلیل کنند.

برای کسانی که در زمینه‌ی تدریس، فن بیان، مذاکره، تبلیغات و سایر حوزه‌های نیازمند به متقاعد کردن دیگران فعالیت می‌کنند، آشنایی با مدل متقاعدسازی پِتی و کاچیوپو– که با نام ELM یا Elaboration Likelihood Model شناخته می‌شود – بسیار تاثیرگذار است.

متقاعد سازی تعاریف مختلفی دارد و از دیدگاه پِتی و کاچیوپو متقاعد سازی یعنی

وقتی از متقاعد کردن دیگران صحبت می‌کنیم، منظورمان این است که با ارسال پیام (کلامی یا غیرکلامی)،ارزیابی آن‌ها را نسبت به شخص، موضوع یا چیز مشخصی تغییر می‌دهیم.

دیدگاه پتی و کاچیوپو

این نکته را باید به خاطر داشته باشید که متقاعد شدن، الزاماً به تغییر رفتار منتهی نمی‌شود و بحث ما در این‌جا محدود به متقاعدسازی است (تغییر رفتار به عواملی بیرونی متعددی بستگی دارد که خارج از حوزه‌ی متقاعدسازی هستند).

خب، انسان‌ها را می‌توان از دو مسیر متفاوت متقاعد کرد؛ یعنی جز این دو راه نیست

در ادامه با دو روش اصلی متقاعد سازی آشنا خواهید شد

برای ادامه علم افزایی خود مشترک ویژه شوید

اگر فکر می کنید مطالب این وبسایت برای شما اثر بخش بوده می توانید هم اکنون عضو ویژه وبسایت شوید

دیگر مطالب وبسایت

حامد پناهنده
حامد پناهنده
حامد پناهنده هستم، علاقه مند به هنر و رسانه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *