کاربرد روانشناختی DISK
کاربرد شخصیت شناسی دیسک
اسفند 17, 1398
تکنیک متقاعد سازی
تکنیک متقاعد سازی مستقیم و غیر مستقیم
اسفند 17, 1398

سخنرانی متقاعدکننده ارسطو الگویی بسیار عالی در تحلیل اثرگذاری بر مخاطب

 

مطالبی که در این مقاله آموزش خواهید دید

در مقاله سخنرانی متقاعدکننده ارسطو اصول مرتبط با آن را آموزش خواهید دید

نحوه استفاده از اصول را آموزش خواهید دید.(بخش ویژه)

و….

 

شاید اگر اسم ارسطو را در عنوان این مقاله دیدید فکر کنید که این مقاله قدیمیست . اما چنان کاربردی دارد که هنوز هم برخی از کتاب‌ها و کلاس‌های متقاعدسازی در نقاط مختلف جهان هم، ترجیح می‌دهند حرف‌های جدید خود را در چارچوب قدیمی ارسطو دسته‌ بندی و ارائه کنند

 

سخنرانی متقاعدکننده در نگاه ارسطو سه مولفه‌ی اصلی دارد:

نقش گوینده در متقاعدسازی یا (Ethos)، تأثیرگذاری احساسی پیام بر روی مخاطب یا (Pathos)، نقش منطق و استدلال در متقاعدسازی (Logos)

در ادامه به توضیح پیرامون این سه اصل می پردازیم.

 

برای ادامه علم افزایی خود مشترک ویژه شوید

اگر فکر می کنید مطالب این وبسایت برای شما اثر بخش بوده می توانید هم اکنون عضو ویژه وبسایت شوید

 

 

دیگر مطالب وبسایت

 

حامد پناهنده
حامد پناهنده
حامد پناهنده هستم، علاقه مند به هنر و رسانه.

این مطلب 1 دیدگاه دارد

  1. […] حدود هزار و چند سال که بحث متقاعد کردن دیگران بر اساس الگوی ارسطو مطرح می‌شد، آقایان پِتی و کاچیوپو (Petty & Cacioppo) تلاش […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *